Kävin eilen ostamassa vihkosen, johon aion kirjottaa ylös asiat, jotka ottavat hetkellisesti päähän. Rakas poikaystäväni on liian monta kertaa joutunut kärsimään siitä, että saan päähäni jotakin epämiellyttävää, kasvoni vääntyvät epäystävälliseen virneeseen ja olen seuraavat 15 minuuttia hiljaa omissa ajatuksissani. Sen jälkeen onkin sitten kiva yrittää selitellä, että jokin asia häiritsee, jokin asia HÄNEN menneisyydestään. Nimittäin se on juuri ongelmani. Hänen menneisyytensä. Vaikka olenkin vakuuttunut siitä, että hän on hyvä minulle juuri nyt, itseasiassa täydellinen, annan hänen virheidensä pilata kaiken. Pitäisikö minun olla välittämättä siitä, mitä hän teki pari vuotta sitten? Onko se merkityksetöntä? Minulle ei näytä olevan. Samat asiat pyörivät päässäni, vaikka yritän unohtaa. Toissaöinen keskustelutuokio sai minut todella pelokkaaksi, sillä ymmärrän, että käyttäytymiseni johtaa epämiellyttäviin seurauksiin. Suhteessahan kuitenkin pitäisi antaa molemmille osapuolille hyvä ja turvallinen olo ja osoittaa rakkautta. Poikaystäväni on kyllä tietoinen asioista, jotka minua häiritsevät, mutta eihän hän pysty menneisyyttään muuttamaan. Toivon todella, että pystyisin muuttamaan itsekästä minääni ja lupaan ainakin yrittää täysillä.